شناسه خبر : 50204
دوشنبه 10 آبان 1395 , 11:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده سیرجان: باید کرامت"جانبازان"در جامعه حفظ شود

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اخلاقی و ذاتی همه افراد است و باید با هنجار شکنی در جامعه برخورد قانونی شود.

 فاش نیوز، "شهباز حسن پور" نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اخلاقی و ذاتی همه افراد است و باید با هنجار شکنی در جامعه برخورد قانونی شود.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز از مجلس، "حسن پور" در گفتگویی اختصاصی با خبرنگارما با اشاره به نامگذاری هفته امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم و جایگاه و اهمیت این وظیفه دینی خاطر نشان کرد: جانباز عزیزی که با عنوان امر به معروف در جیرفت اقدام کرده بود، مسلّماً از سر دلسوزی و صفای باطن بوده است که این اتفاق در یکی از ادارات آن شهرستان افتاده است.

نماینده سیرجان اضافه کرد: این پذیرفتنی نیست که خدایی نکرده موردی که مدنظر آحاد و اکثریت جامعه اسلامی نباشد، و باعث تألّم روحی و روانی این عزیزان شود، بدون برخورد عمومی رها شود.

وی یادآور شد: در دین مبین اسلام، انسان بالاترین جایگاه و شخصیت را دارد و خلیفة الله است، حال چه جانباز باشد چه غیر جانباز، باید احترام و شأن افراد در جامعه حفظ شود.

شهباز حسن پور ادامه داد: باید کرامت این عزیزان (جانبازان) در جامعه حفظ شود و مخصوصاً کسانی که برای نظام زحمت زیادی کشیده اند، باید از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: امیدوارم خبر ضرب و شتم جانباز عزیز صحّت نداشته باشد و بهتر است بعد از نظر کارشناسی افراد صالح در این مورد اظهار نظر شود، و من هنوز با دو طرف موضوع صحبت نکرده ام. اما مسئله مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی احترام همه این عزیزان به بهترین نحو ممکن نگاه داشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که « مجلس با تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر از آنان حمایت قانونی کرده است، چه نظری دارید؟ » تصریح کرد: جدای از بحث قانون، حفظ جایگاه و شخصیت والای انسان ها در همه تکلیف شده است و ما باید نسبت به همنوعان خود با بهترین و زیباترین کلمات تعامل کنیم تا چه رسد که خدایی ناکرده عزیزی مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چون من در جریان جزئیات این حادثه نیستم، اما بر این باورم که باید از بروز چنین حوادثی که منجر به برخورد فیزیکی با آمران به معروف و ناهیان از منکر می شود، از طریق حمایت های قانونی جلوگیری شود

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
شعار نده . اگه واقعا شعار نمیدی پنجاه تا نماینده جمع شین یه لایحه بدین هر کس به جانبازان و کلیه ایثار گران توهینی بکنه دوسال زندان و صد ضربه شلاق حکم تعزیری غیر قابل خرید و زیر میزی و تلفنی داره . اگه واقعا شما و هم مسلکاتون شعار نمیدین و.راطت میگین . در غیر اینصورت ما هم مثل شما فراموشکار شدیم .

...

زندان و شلاق نمی خواد .

اول خودشون به جانبازان عزیز ارزش قائل بشن و از بنیاد حذف نکنند .

میگن ۵ درصد حقوق نمی خواد .

بعد از ارزش جانبازان حرف می زند .

معلومه داره شعار میده .

شما چرا زود باوری .

۳۰ ساله با بچه های جبهه و جنگ مخالفت می کنند .

و حقوق رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵ درصد را نمی دهند و از ایثارگری بنیاد شهید حذفشان کردند .

حالا اومده یه حرفی زده که مثلاً من نبودم .کسم بود .

ولی همه میدونن بچه های دفاع مقدس از ظلم اینان فقیر و درمانده شدند .
و جامعه و فرهنگ پولکی شدند .

بسه بقیه شو همه میدونن .

...
سلام اقا این حفظ کرامت جانبازان داستان است یا داستانک؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماده۶۵قانون جامع رااجرایی کنیدوبه ایثارگران نشان ایثاربدهیدتادرجامعه شناخته شده باشندوهرشخص درهرلباس وهرمقامی توهین ویابرخوردفیزیکی داشت بدون اغماض وبدون عفومجازات های سنگین داشته باشد،،،این کمترین کاراست و...
هیچ کرامتی ازجانبازحفظ نشده همه اینقدرازدوست وفامیل ومغازه های تومحل قرض گرفته اند یک زره آبرووارزش براشان نمانده...چراکمی بفکرمعیشتشان نیستید همه چسپیدن به اختلاس وخدارافراموش کرده اند
با صلوات بر محمد و آل مجمد اشرف عظیما هستم جانباز 15% شیمیایی از دوران جنگ تحمیلی فقط دفترچه درمانی دارم تحت درمان میباشم حق و حقوقی هم دریافت نمی کنم تقاضای رسیدگی دارم فقط شهادت مزد زندگی مجاهدان دین اسلام است.
برادر مجلس نشین سی ساله شما و دولتیان شعار میدید کرامت جانبازان باید حفظ شود اما کو عمل ؟؟؟ !!! به عمل کار برآید به سخندانی نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi